BDDK komisyonlarda tırpan istiyor, bankalar direniyor

  Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) ile bankalar ücret ve komisyonlar için masada pazarlıklara devam ediyor. Yaklaşık 2 aydır süren görüşmelerde bankalar, BDDK'nın kaldırılmasını istediği ücret ve komisyon gelirlerinin gerekli olduğunu savunuyorlar.
 The Wall Street Journal Türkiye'ye (wsj.com.tr) konuşan bankacılık kaynakları, BDDK'nın kredi yeniden yapılandırma ücreti, bireysel kredilerde faiz dışında bir ücret alınmaması gibi bir dizi taleplerinin bulunduğunu bankaların da Kurul'u ikna etmeye çalıştığını belirtiyorlar.

Bankalar ile BDDK'nın ücret ve komisyonların sadeleştirilmesi ve bazı kalemlerin kaldırılması yönündeki çalışma 2 ay önce başladı. The Wall Street Journal'ın konuştuğu bankacılık kaynaklarından aldığı bilgiye göre BDDK ilk Garanti, Akbank ve Yapı Kredi'nin de dahil olduğu 4 bankadan aldıkları ücret ve komisyonların dökümünü ve istenen ücret ve komisyonların maliyetini istedi. BDDK'ya gönderilen listedeki çeşitli ücret ve komisyon gelirleri BDDK'nın karşılaştırma yapmasına imkan tanımadı.
The Wall Street Journal Türkiye
Mayıs ayı sonu itibariyle komisyon ve ücretlerin toplam gelirlerdeki oranı %14'ü aştı
Bankaların BDDK'ya maliyetlerini de göndermediği öğrenildi. Bunun üzerine kurul Türkiye Bankalar Birliği'nden (TBB) konuyla ilgili bir çalışma yapmasını istedi. BDDK bu çalışma ile birlikte bankalar birliğinden ücret ve komisyon gelir kalemlerinin azaltılmasını da talep etti. Bankalar Birliği söz konusu listeyi tamamladı ve BDDK'ya gönderdi ancak bankaların vazgeçtikleri ücret ve komisyonlar BDDK'yı tatmin etmedi.
Edinilen bilgilere göre BDDK belli başlı ücretlerin alınmaması bankaları zorluyor. Bankaların keyfini kaçıran ve BDDK'nın alınmamasını istediği ücretler arasında, bireysel kredilerden faiz dışında kesilen dosya masrafları gibi ekstra ücretler, kredi yeniden yapılandırma ücreti, kredi kartlarından kullandırılan nakit avans ücreti, kredi feyk yazısı ücreti bulunuyor. Ayrıca BDDK bir banka müşterisinin kendi hesabından para çekmesi ve yatırması karşılığında hangi kanalla olursa olsun ücret alınmasını istemiyor.
BDDK'nın talepleri arasında müşterinin kredi kullanması için banka tarafından zorunlu olarak açılan vadesiz mevduat hesaplarından ücret alınmaması da bulunuyor. BDDK ayrıca, hesap işletim ücretinin hesap başına değil müşteri başına alınmasını istiyor. Kurul, müşteriye gönderilen hesap bildirimlerinde de ancak maliyet kadar ücret alınmasını talep ediyor.