Doğan
Holding’in yeni Yönetim Kurulu Başkanı Begümhan Doğan Faralyalı koltuğuna
oturduktan sonra ilk röportajını CNBC-e televizyonunda Burcu Göksüzoğlu’na verdi.
Faralyalı, Hürriyet Gazetesi’nin Doğan Medya Center’a taşınacağını söyledi.
Fullpet ile anlaşma olmazsa bile akaryakıt dağıtım sektörüne gireceklerini
söyleyen Faralyalı, Sabah-ATV’nin satışı ile ilgili de yorum yaptı: ‘Yakından
izliyoruz. Kar odaklı şirketlerin bizim rakibimiz olması iyi bir şey.’
Begümhan Doğan Faralyalı'nın röportajının detayları için haberin devamını tıklayın:
-2012
yılında ekonomiyi nasıl görüyorsunuz?
Bir
yerde başlayan kriz domino etkisi yaratıyor. Avrupa’da ne olacağı konusunda net
bir şey söylemek çok zor. Türkiye’de de tahmin yapmak çok zor. Son 10 yıla baktığımızda Türkiye ortalama
yüzde 7 büyüme yakalamış. Ancak 2012 yılına baktığımızda büyüme rakamı bunun
çok daha aşağısında olacak. Ama bu yüzde 1 mi olacak 2 mi olacak bilemiyoruz.
Kestirmesi zor.
Başka
bir belirsizlikte kurun ne olacağı, MB’nin güçlü TL politikasını ne kadar
sürdüreceği bizi yakından ilgilendiriyor.
Kur hedefini 1.88 olarak yaptık ama göreceğiz. Ama biz Doğan Holding
olarak orta ve uzun vadeli olarak bakıyoruz.
-Medya
sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Doğan
Holding bugün itibariyle medya, perakende, turizm, finans sektöründe faaliyet
gösteriyor. Medya sektöründe lideriz.
Sektörün geleceğini çok iyi görüyoruz. Avrupa’ya baktığımızda kişi başı reklam
harcamaları 120 dolar civarında Türkiye’de 35 dolar civarında. Yeni yatırım
olarak yeni medya alanı ortaya çıkıyoruz. Biz bu alana yatırım yapmaya devam
ediyoruz.
Medya
konusunda bir başka konu da yurtdışı medya yatırımları. Biz şuanda Rusya ve
Romanya’da medya sektöründe faaliyet gösteriyoruz. Ve yurtdışındaki cazip medya
yatırım fırsatlarını değerlendireceğiz.
-Yeni
sektörler düşünüyor musunuz_?
Medya
dışında çok kuvvetli bilançosu var. Biz tüketiciye markalı, ulusal bazlı hizmet
veren bir kurumuz. Gerek Hürriyet gerek Kanal D ve D&R bu alanda
birikimimiz fazla. İlerideki stratejimiz, enerji ve perakende sektörümüz başta
olmak üzere bilgi birikimimiz tecrübemizi
kullanarak cazip alım fırsatlarını değerlendireceğiz ve sermayemizi en
yüksek getiriye ulaştıracağız.
Önümüzdeki
dönemde dünya konjontürüne bakarsanız, 6-18 ay içerisinde ciddi fırsatlar
bulabileceğimize inanıyoruz.
-Fullpet’i
almak için görüşmelere başladınız. Ne durumda görüşmeler?
Bir
münhasırlık anlaşması imzaladık, 4 ila 6 hafta içerisinde daha net bir açıklama
yapacağımıza inanıyoruz. Akaryakıt dağıtım sektörü bizim iyi bildiğimiz bir
sektör. İncelememiz sürüyor.
Fullpet
olmazsa da akaryakıt dağıtımına yeniden girecek misiniz?
Olmazsa
da bu sektöre arayışımız sürecek. Bize sürekli şirket geliyor ve inceliyoruz.
Bizim iyi bir know-how’ımız var. Bizim için stratejik bir sektör.
-Rakibiniz
SABAH-ATV satışını nasıl karşılıyorsunuz?
Açıkcası
bizi ilgilendiriyor. Ama sonuç olarak kar odaklı şirketlerin bizim rakibimiz
olması bizim için iyi bir şey. Yani çok
fazla birşey söylemiyorum.
-Medya
Towers’ı satıyorsunuz. Buradaki amacınız nedir?
Biz
bildiğiniz üzere medyada biraz küçüldük. Dolayısıyla bütün medya şirketlerimizi
bir yerde toplamayı düşünüyoruz. Bu
nedenle medya towers’ı satıp oradaki markaları da diğerlerinin yanına taşımayı
hedefliyoruz.