Begümhan Doğan Faralyalı: Fullpet olmazsa da sektöre döneceğiz. Sabah-ATV’nin satışını izliyoruz, kar odaklı şirketlerin bizim rakibimiz olması iyi bir şey


   Doğan Holding’in yeni Yönetim Kurulu Başkanı Begümhan Doğan Faralyalı koltuğuna oturduktan sonra ilk röportajını CNBC-e televizyonunda Burcu Göksüzoğlu’na verdi. Faralyalı, Hürriyet Gazetesi’nin Doğan Medya Center’a taşınacağını söyledi. Fullpet ile anlaşma olmazsa bile akaryakıt dağıtım sektörüne gireceklerini söyleyen Faralyalı, Sabah-ATV’nin satışı ile ilgili de yorum yaptı: ‘Yakından izliyoruz. Kar odaklı şirketlerin bizim rakibimiz olması iyi bir şey.’
Begümhan Doğan Faralyalı'nın röportajının detayları için haberin devamını tıklayın:




-2012 yılında ekonomiyi nasıl görüyorsunuz?
Bir yerde başlayan kriz domino etkisi yaratıyor. Avrupa’da ne olacağı konusunda net bir şey söylemek çok zor. Türkiye’de de tahmin yapmak çok zor.  Son 10 yıla baktığımızda Türkiye ortalama yüzde 7 büyüme yakalamış. Ancak 2012 yılına baktığımızda büyüme rakamı bunun çok daha aşağısında olacak. Ama bu yüzde 1 mi olacak 2 mi olacak bilemiyoruz. Kestirmesi zor.
Başka bir belirsizlikte kurun ne olacağı, MB’nin güçlü TL politikasını ne kadar sürdüreceği bizi yakından ilgilendiriyor.  Kur hedefini 1.88 olarak yaptık ama göreceğiz. Ama biz Doğan Holding olarak orta ve uzun vadeli olarak bakıyoruz.

-Medya sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Doğan Holding bugün itibariyle medya, perakende, turizm, finans sektöründe faaliyet gösteriyor.  Medya sektöründe lideriz. Sektörün geleceğini çok iyi görüyoruz. Avrupa’ya baktığımızda kişi başı reklam harcamaları 120 dolar civarında Türkiye’de 35 dolar civarında. Yeni yatırım olarak yeni medya alanı ortaya çıkıyoruz. Biz bu alana yatırım yapmaya devam ediyoruz.
Medya konusunda bir başka konu da yurtdışı medya yatırımları. Biz şuanda Rusya ve Romanya’da medya sektöründe faaliyet gösteriyoruz. Ve yurtdışındaki cazip medya yatırım fırsatlarını değerlendireceğiz.

-Yeni sektörler düşünüyor musunuz_?
Medya dışında çok kuvvetli bilançosu var. Biz tüketiciye markalı, ulusal bazlı hizmet veren bir kurumuz. Gerek Hürriyet gerek Kanal D ve D&R bu alanda birikimimiz fazla. İlerideki stratejimiz, enerji ve perakende sektörümüz başta olmak üzere bilgi birikimimiz tecrübemizi  kullanarak cazip alım fırsatlarını değerlendireceğiz ve sermayemizi en yüksek getiriye ulaştıracağız.
Önümüzdeki dönemde dünya konjontürüne bakarsanız, 6-18 ay içerisinde ciddi fırsatlar bulabileceğimize inanıyoruz.

-Fullpet’i almak için görüşmelere başladınız. Ne durumda görüşmeler?

Bir münhasırlık anlaşması imzaladık, 4 ila 6 hafta içerisinde daha net bir açıklama yapacağımıza inanıyoruz. Akaryakıt dağıtım sektörü bizim iyi bildiğimiz bir sektör. İncelememiz sürüyor.

Fullpet olmazsa da akaryakıt dağıtımına yeniden girecek misiniz?

Olmazsa da bu sektöre arayışımız sürecek. Bize sürekli şirket geliyor ve inceliyoruz. Bizim iyi bir know-how’ımız var. Bizim için stratejik bir sektör.

-Rakibiniz SABAH-ATV satışını nasıl karşılıyorsunuz?
Açıkcası bizi ilgilendiriyor. Ama sonuç olarak kar odaklı şirketlerin bizim rakibimiz olması bizim için iyi bir şey.  Yani çok fazla birşey söylemiyorum.

-Medya Towers’ı satıyorsunuz. Buradaki amacınız nedir?
Biz bildiğiniz üzere medyada biraz küçüldük. Dolayısıyla bütün medya şirketlerimizi bir yerde toplamayı düşünüyoruz.  Bu nedenle medya towers’ı satıp oradaki markaları da diğerlerinin yanına taşımayı hedefliyoruz.